ALLMÄNNA VILLKOR
Allmänt
Dessa allmänna villkor gäller för kund som innehar ett giltigt organisationsnummer och gör en beställning av Gastroteam AB , via hemsida, telefon, e-post eller via annan väg. Vid köp ingås avtal mellan dig och Gastroteam AB (Gastroteam AB) med organisationsnummer 559101-1100.
Hos oss kan du handla på flera olika sätt. Det smidigaste för dig är att handla online. Men vill du hellre ringa in din beställning går det utmärkt. För att handla hos oss måste du vara över 18 år och ha ett registrerat företag.
Priser
Priserna gastroteam.se är angivna exklusive moms. Fraktavgift tillkommer. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta oss per omgående. Priserna kan när som helst ändras utan avisering.
Köp och beställning
För att göra ett köp på Gastroteam AB.se måste du ha fyllt 18 år. Gastroteam AB tillåter inte, i enlighet med svensk lag, att kreditköp görs av personer under 18 år. Minderåriga kan med tillstånd av målsman ingå avtal med Gastroteam AB.
För att genomföra ett köp på vår hemsida måste kunden godkänna våra allmänna villkor. I och med godkännadet av våra allmänna villkor förbinder sig kunden till villkoren i sin helhet, samt att denne tagit del av all förenlig information och samtycker till hanteringen av personuppgifter och cookies.
Avtal om köp ingås i samband med att Gastroteam AB bekräftar beställningen genom att skicka en orderbekräftelse via mail. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress som kunden angivit direkt vid ordertillfället. Orderbekräftelsen bör sparas för eventuella kontakter med Gastroteam AB kundservice eller liknande.
Alla priser på hemsidan är huvudsakligen angivna exklusive. moms och i svenska kronor (SEK). Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter. Dessa avgifter anges separat om och i de fall de förekommer. Kampanjpriser gäller tidsbestämt eller så långt lagret räcker.
Gastroteam AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella skriv- och faktafel som kan finnas på vår hemsida, i e-post, på sociala kanaler eller i våra annonser. Med faktafel menas exempelvis, men ej uteslutande, eventuella prisfel, produktbilder, beskrivningar och felaktiga lagersaldon.
Orderbekräftelse
När du lägger en beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. Skulle det hända att du inte får en sådan, vänligen kontakta oss strax efter att din beställning lagts. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Du hittar fullständig kontaktinformation via https://gastroteam.se/kontakt/ samt övrig information. Du som Kund måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att få ingå köpavtal med GastroTeam AB.
GastroTeam AB uppmanar kunden att spara orderbekräftelsen för eventuell kontakt med GastroTeam AB.
GastroTeam AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.
Kunduppgifter
Vid genomförandet av ett köp hos GastroTeam AB, på gastroteam.se ansvarar kunden för att samtliga uppgifter är fullständiga samt korrekta. Kunden kommer vid köptillfället ombedes att uppge person och/-eller företagsuppgifter.
Frakt och leverans
GastroTeam AB fraktar sina produkter med DHL mot en avgift, exklusive moms.
Leveranstid
Varorna levereras normalt inom den tidsperiod som eventuellt anges på produktsidan på GastroTeams webbplats, alternativt i övrig kommunikation (telefon, e-post mm.). Leverans sker normalt under helgfria vardagar mellan 08:00 – 17:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Tiden tilldelas beroende på var någonstans i landet du bor. Tänk på att den eventuella leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var någonstans i landet du bor.
Vid eventuella leveransförseningar kommer du att bli kontaktad av GastroTeam AB.
Leveransätt
GastroTeam AB fraktar främst med DHL. Vid mindre varupaket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta fraktombud.
Om din försändelse är av sådan karaktär att den skall hämtas ut hos ombud kommer detta att meddelas dig. Paketet skall hämtas ut från ombud inom den tid som anges i aviseringen. Paket skall normalt hämtas ut personligen mot uppvisande av legitimation och försändelsenummer. Du som kund kommer få en avisering om var och när paketet skall hämtas. Hämtas paketet ej ut från ombud äger GastroTeam AB rätten att debitera kunden för eventuella kostnader och fakturaavgift för varje ej uthämtad order.
Tilläggstjänster (Uppbärning och montering)
GastroTeam AB erbjuder uppbärning och montering av varor. Denna tilläggstjänster ligger utanför ordinarie prissättning. När varan levererats och mottagits av beställaren anses tjänsten som förbrukad.
Leveransadress
Vi levererar varan till angiven leveransadress eller företagsadress, önskas annan leveransadress måste ni kontakta vår kundservice via e-post eller telefon. GastroTeam AB.
Transportansvar
GastroTeam AB ansvarar ej för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar även för varan under eventuell retur.
Vi på GastroTeam Abbe AB avsäger oss ifrån eventuella skador. Risken har övergått på köparen det innebär att denne står för skador som uppkommer på varan.
Kontrollerar det levererade godset vid leveranstillfället. Om transportskador uppstår anmäls detta omgående till transportbolaget. (senast fem dagar efter mottagandet). Leveranstiden är ungefärlig och ej bindande.
Betalning
GastroTeam AB erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan och på webbplatsen. GastroTeam AB har rätt att ta betalt av kunden redan i samband med beställningstillfället, så tillvida att inte leasing eller annat är överenskommet.
Bankkort eller kreditkort
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerat företag i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av GastroTeam AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att uppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Delbetalning
Genom vårt samarbete med Wasa Kredit eller Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala eller leasa ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att företagsuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Garanti
Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabriksgaranti. Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och ej fel som uppstår på grund av egen förändring på varan, så som ändringar i utseende eller funktion, ombyggnation eller annan förändring. Faktura fungerar som garantibevis. Samtliga produkter som säljs av GastroTeam AB är ämnade att användas i en så kallad offentlig miljö. Används produkterna på något annat sätt så gäller ej varans garanti.
Garanti och eget ansvar
För att garantin ska gälla behöver du som kund se till att maskiner köpta genom GastroTeam genomgÃ¥r en service minst 1 gÃ¥ng per mÃ¥nad. Service som genomförs skall journalföras av den personen som utför servicen, vi rekommenderar att kund utser en person som har huvudansvaret.Â
Vad gäller vid montering och el-anslutningar?
Anlitar du som kund en elektriker för montering och anslutningar så måste det göras av en auktoriserad elektriker, detta måste också kunna styrkas. Annars gäller inte garantin. Auktoriserat företag kan du söka och hitta genom följande länk nedan:
https://e-tjanster.elsakerhetsverket.se/foretag/kolla-elforetaget
Ansvaret gäller såklart även om du som kund hyr eller leasar via Svea eller Wasa Kredit.
Ångerrätt och öppet köp
Vid köp av varor på GastroTeam AB gäller ej ångerrätt eller öppet köp.
Reklamation
Skulle det vara något fel på din vara gör du en reklamation via vår hemsida så snart som möjligt efter fel har upptäckts. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt. Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuella åtgärder.
GastroTeam AB förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig eller att felet beror på handhavande fel.
Transportskada
Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till expeditör i första hand, i annat fall kontaktar man DHL för skadeanmälan. Detta ska göras inom tre dagar till fraktbolaget. Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en notering på din kopia av fraktsedeln och spara emballaget för eventuell retur.
Force majeure
GastroTeam AB skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive, men inte begränsat till, explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning, arbetskonflikt (oavsett om det omfattar våra anställda eller inte).