ALLMÄNNA VILLKOR

Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller för kund som är konsument och gör en beställning av Gastroteam AB , via hemsida, telefon, mail eller via annan väg. Vid köp ingås avtal mellan dig och Gastroteam AB (Gastroteam AB) med organisationsnummer 559101-1100. Utförliga kontaktuppgifter finner du på vår webbplats under länken kontakt.

Köp och beställning

För att göra ett köp på Gastroteam AB.se måste du ha fyllt 18 år. Gastroteam AB tillåter inte, i enlighet med svensk lag, att kreditköp görs av personer under 18 år. Minderåriga kan, med tillstånd av målsman, ingå avtal med Gastroteam AB.

För att genomföra ett köp på vår hemsida måste kunden godkänna våra allmänna villkor. I och med godkännadet av våra allmänna villkor förbinder sig kunden till villkoren i sin helhet, samt att denne tagit del av all förenlig information och samtycker till hanteringen av personuppgifter och cookies.

Avtal om köp ingås i samband med att Gastroteam AB bekräftar beställningen genom att skicka en orderbekräftelse via mail. Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress som kunden angivit direkt vid ordertillfället. Orderbekräftelsen bör sparas för eventuella kontakter med Gastroteam AB kundservice eller liknande.

Alla priser på hemsidan är angivna ex. moms och i svenska kronor. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter. Dessa avgifter anges separat om och i de fall de förekommer. Kampanjpriser gäller tidsbestämt eller så långt lagret räcker.

Gastroteam AB reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Med faktafel menas exempelvis, men ej uteslutande, eventuella prisfel, produktbeskrivningar och felaktiga lagersaldon. När du lägger en beställning skickas en orderbekräftelse till dig via e-post. Om du har frågor eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon. Du hittar fullständig kontaktinformation under länken kontak. Kunden måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att få ingå köpavtal med Gastroteam AB.

Gastroteam AB uppmanar kunden att spara orderbekräftelsen för eventuell kontakt med Gastroteam AB.

Gastroteam AB förbehåller sig rätten att när som helst ändra Allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.

Kunduppgifter

Vid genomförandet av ett köp på Gastroteam AB ansvarar kunden för att samtliga uppgifter är fullständiga samt korrekta. Kunden kommer vid köptillfället ombedes att uppge personuppgifter / företagsuppgifter.

Frakt och leverans

Gastroteam AB erbjuder fraktar sina produkter med DHL mot en avgift

Leveranstid

Varorna kommer normalt att levereras inom den tidsperiod som anges på produktsidan på Gastroteam AB webbplats. Leverans sker normalt vardagar mellan 08:00 – 17:00 till närmaste port, grind eller garageuppfart. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var i landet du bor.

Vid eventuella leveransförseningar kommer du att bli kontaktad av Gastroteam AB.

Leveransätt

Gastroteam AB fraktar främst med DHL. Vid mindre varupaket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta fraktombud.

Om din försändelse är av sådan karaktär att den skall hämtas ut hos ombud kommer detta att meddelas dig. Paketet skall hämtas ut från ombud inom den tid som anges i aviseringen. Paket skall normalt hämtas ut personligen mot uppvisande av legitimation och försändelsenummer. Du som kund kommer få en avisering om var och när paketet skall hämtas. Hämtas paketet ej ut från ombud äger Gastroteam AB  rätten att debitera kunden för eventuella kostnader och fakuraavgift för varje ej uthämtad order.

Tilläggstjänster (Uppbärning och montering)

Gastroteam AB erbjuder uppbärning och montering av varor. Denna tilläggstjänster ligger utanför ordinarie prissättning. När varan levererats och mottagits av beställaren anses tjänsten som förbrukad.

Leveransadress

Vi levererar normalt till folkbokförd adress, önskas annan leveransadress måste ni kontakta vår kundservice via e-post eller telefon. Gastroteam AB förbehåller sig rätten att neka leverans till annan adress än folkbokförd adress.

Transportansvar

Gastroteam AB ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.

Betalning

Gastroteam AB erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan och på webbplatsen. Gastroteam AB har rätt att ta betalt av kunden redan i samband med beställningstillfället, så tillvida att inte fakturabetalning, delbetalning eller liknande betalningsalternativ valts av kunden.

Bankkort eller kreditkort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerat företag i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Gastroteam AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Sedvanlig kreditprövning sker efter att uppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att företagsuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Garanti

Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabriksgaranti samt reklamationsrätt. Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och ej fel som uppstår på grund av egen förändring på varan, så som ändringar i utseende eller funktion, ombyggnation eller annan förändring. Orderbekräftelsen fungerar som garantibevis. Samtliga produkter som säljs av Gastroteam AB är ämnade att användas i en så kallad offentlig miljö. Används produkterna på något annat sätt så gäller ej varans garanti.

Ångerrätt och öppet köp

Vid köp av varor på Gastroteam AB gäller ej ångerrätt eller öppet köp.

Reklamation

Skulle det vara något fel på din vara gör du en reklamation via vår hemsida så snart som möjligt efter fel har upptäckts. Detta för att vi ska kunna bedöma ditt fall så bra som möjligt.  Vi tar sedan kontakt med dig så fort vi kan för eventuella åtgärder.

Gastroteam AB förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig eller att felet beror på handhavande fel.

Transportskada

Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till expeditör i första hand, i annat fall kontaktar man DHL för skadeanmälan. Detta ska göras inom tre dagar till fraktbolaget. Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en  notering på din kopia av fraktsedeln och spara emballaget för eventuell retur.

Force majeure

Gastroteam AB skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive, men inte begränsat till, explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning, arbetskonflikt (oavsett om det omfattar våra anställda eller inte).